vrijdag 4 januari 2013

Oh, lekker dan…



Mmmm, vakantie was dit jaar geen optie, maar vandaag wil ik  toch even de stad uit. Ik heb mijn moeder uitgenodigd voor een leuke dag in Scheveningen. Een combinatie van een verlaat moederdagcadeau en een bedankje omdat ze zo vaak voor me klaar staat…

Natúúrlijk eten en drinken aan het strand, shoppen, naar de musical Mary Poppins. Kortom, even iets anders dan anders en het voelde echt als een dagje vakantie!

De musical Mary Poppins was heel bijzonder, we zaten 1e rang, dus we konden alles prima zien. Zang en acteerwerk was goed, en wow, ook de techniek en de decors, héééél bijzonder!

Toen we die morgen aan de koffie zaten met onze voeten in het zand, konden we genieten van het feit dat het echt mooi weer was. Dat mooie weer hield alleen ook in, dat alle Hagenezen van 60+ waren uitgelopen om hun al iets te zonnebankbruine rimpelvel in een 2 maten te kleine bikini of speedo te hijsen en vervolgens op een strandstoel te besluiten ook de bandjes maar los te doen.

De wet van de zwaartekracht bewees zich ditmaal iets te opvallend. Oké, een maatje meer of het een en ander niet meer zo strak als toen ze 20 waren, daar hoor je mij niets over zeggen, want ik heb ook geen maat 36.



Het enige verschil is, dat zij zó zichzelf zijn dat ze ongegeneerd álles aan de flanerende boulevardwandelaars showen, terwijl ik probeer de hier en daar wat ruime rondingen en bolle blubbertjes nog redelijk te bedekken.

Echt blij werd ik er niet van. Dames, wanneer je in bikini op het strand wilt vertoeven, prima, maar koop dan iets in de juiste maat of neem een windscherm mee!

Misschien ben ik te degelijk, preuts of onzeker om mij in een bikini te hijsen en zou het juist wel goed voor mij zijn om iets losser en makkelijker te worden en scheit te hebben (niet aan Sonja, maar aan iedereen!) aan wat een ander vindt van mijn lijf. Ik heb er per slot van rekening ook niet om gevraagd om aan te komen (fijn, hè, zware medicijnen!)

Vooruit dan maar, ik stel voor dat er een SAI-dag komt. Ik roep hierbij vandaag uit als officiële Scheit-Aan-Iedereen-dag!!!

Mag ik er dan wel bij voorstellen dat iedereen die dag in zijn of haar eigen tuin of op het eigen balkon houdt?

Geniet éénmaal per jaar van alle eigen blubbers, rollen en putjes, dan gaan we vanaf morgen weer het “normale” leven in en hoeven we niet ook nog eens te genieten van andermans blubbers, rollen en putjes.

Mocht je nog weg gaan, dan wens ik je vanaf deze plaats een fijne (strand-)vakantie!