dinsdag 1 januari 2013

Nog 11 uur...



  
Nog 11 uur, 36 minuten en een aantal seconden en dan…. mag ik mij verheugen in een nieuw levensjaar.

Rara, hoe oud ben ik geworden? Wanneer je naar m’n foto kijkt, lijkt dat natuurlijk vééél jonger dan wanneer je de realiteit op mijn profiel ziet.

Ik zal het maar gewoon zeggen, dan ben ik 33!!!

Waarom ouder worden zo vaak onderwerp van gesprek is, begrijp ik wel en toch ook weer niet.

Een klein voorbeeld: die eerste rimpel bij m’n oog, waardoor mijn oogpotlood tegenwoordig een beetje uitloopt verbaasde me wel, want het lijkt wel of ‘ie er inééns zat! Geen tijd hebbend om aan het fenomeen rimpel te wennen, moet ik wel m’n make-up vaker controleren en misschien zelfs maar eens aan de antirimpelcrème?

Omdat je aan de realiteit nu eenmaal niets kunt veranderen, is het zaak een manier te vinden om er mee om te gaan.

Een uitspraak die ik nooit vergeten ben is: 
“iedereen wil oud wórden, maar niemand wil oud zijn!”  
Van wie deze wijze woorden zijn, weet ik niet meer, maar hier staat wel een absolute waarheid.



Dat ik mij nu al ruim 32 jaar over deze aardbol voortbeweeg, houdt in dat ik er dus mag zijn! Ik ben blij dat ik uit een liefhebbend gezin kom, een studie heb afgerond, een baan heb gevonden en een huisje gekocht heb, maar ook zónder al die zaken had ik er mogen zijn. Misschien was je helaas niet gewenst (door een van) je ouders, heb je geen studie afgerond of geen baan, maar bedenk wel; omdat je er bent, mag je er zijn!  Je bent geboren, dus leef!

Misschien lijkt het alsof ik het makkelijk kan zeggen, maar ik ben een jaar geleden gescheiden en ik draai al even in de medische molen mee. Zoals je je misschien wel voor kunt stellen is dit echt geen pretje! Wel probeer ik er mee te leven;  me er tegen verzetten helpt niet. Ik voel me er zelf alleen nog maar vervelender door en het biedt geen oplossingen. Ik probeer te genieten van wat ik wel heb en kan,  ik blijf dromen houden, ga er ook mee aan de slag indien mogelijk, maar mijn tip is: LEEF!!!

“Wanneer ik zó oud kan worden, wil ik ook oud zijn…!”

Enne…. Nog een fijne verjaardag …