zondag 19 juni 2016

Get a lífe!



* Een greep uit de dagelijkse belevenissen van de onbekenden om mij heen *
 
Als single in deze wereld hoor je nog wel eens wat om je heen, omdat je lang niet altijd met iemand samen ergens bent of samen iets onderneemt.

* 2 dames, eetcafé, lunch, gesprek aan het tafeltje achter mij
“… ja hè, ze is echt onredelijk, soms zelfs gemeen…”
“… nou inderdaad, en vandaag moest ik met haar op een groep staan!”
“… sommige kinderen zijn bang voor haar”
“… en dan met het eten, ze vindt het goed dat ze de korstjes van hun brood laten liggen”
“… je moet het met een spelletje oplossen, elke 5 seconden een hapje of een slokje, wie is het eerste klaar…”

Het gesprek kabbelt nog even zo door, maar de conclusie luidt: wij doen het beter dan “zij”!
(Met zulke collega’s heb je geen vijanden nodig)

 
 * 1 vader, groepje van 5 kinderen, schoolreisje
“… willen jullie een ijsje?!”
“… jáááh!” (de rest van de klas roept ook, omdat iedereen aan het verzamelen is.)
“oei, ik bedoelde eigenlijk alleen mijn groepje”
- moeilijk moment -
Uiteindelijk heeft pa de hele groep getrakteerd.

 
* 2 meisjes uit groep 8, schoolplein, tijdens de pauze
“… soow, jij bent flex!”
“… en jij bent vet chill”
“… jij hebt echt geile pata’s!”
“… me pata’s zijn nieuw, maar wat is geil?”  
“… volgens mij is dat vet bruut, shinen als een baas, leipe shit”
“… waarom zeg je dat dan niet gewoon?”
“…… euh……”

 
* moeder en dochter, kledingwinkel
“… vind je dit een leuk shirt?”
“… nee.”
“… en deze dan?”
“… NEEEH!”
“… maar deze is echt gaaf”
Inmiddels rolt dochterlief met haar ogen, staat met haar voet te tikken en zegt bij alles al “nee” voordat ze gekeken heeft. Zonder kleding weer naar buiten. Dochter geïrriteerd, moeders not amused.


* 2 meiden, ca. 16 jaar, in de bus
In vrijwel identieke kleding (skinny met scheuren, sneakers, rommelige knot, iets te veel foundation en oogschaduw) zitten ze – snel, giechelig en heel hoog- met elkaar te kletsen.
“… ja, hij is echt stoer”
“… mwoah, ik vind XXX veel leuker.”
“… volgens mij ben ik trouwens m’n pinpas kwijt”
“… dat had ik laatst ook, zat nog in m’n andere tas”
“ … zou er niet iets kunnen worden uitgevonden dat je niet meer om je pin, ov enzo hoeft na te denken?”
“… ja, een armband ofzo?”
“… of een chip in je vinger…?”
“… nee, niks met prikken, ik ben bang voor naalden”
… … … … …

 
* 2 dames, pashokje
“… hoe vind je dit staan?”
“… leuk hoor”
“… ik heb er wel een beetje een dikke kont in”
“… (gaap!) leuk hoor”
“… hûh?”
“… oh, sorry. Niet leuk?”

 
* 2 heren, bankje op het plein
“… wát een #$%^&-beesten zeg!”
“… tja, die duiven krijg je niet helemaal weg, ze zijn overal!”
 
Waldorf en Stadler klagen nog even verder, maar gaan niet weg.
Uiteindelijk zag ik dat er een mevrouw op een bankje verderop juist brood zat te gooien om de duiven te voeren!

Dit was zomaar een greep uit het leven naast mijn leven. Let ik gewoon goed op of denk jij nu: “get a lífe!!!”