zondag 19 juni 2016

Blingbling!


* Glitter en glamour, maar dan anders *
 
Gisteravond, toen ik na het douchen m’n haar stond af te drogen, keek ik in de spiegel. Ik zag iets wat ik helaas al eens eerder was tegengekomen, een grijze haar. Die enkele grijze haar was kort en had een iets andere structuur dan mijn andere haren. Van mijzelf ben ik donkerblond, met hier en daar wat gesmokkelde blonde en donkere plukjes die ik via de kapper heb verkregen. Die ene grijze haar was zó kort dat eruit trekken nog een hele opgave was.
Waarom ik mij gisteren dan toch verbaasde? Het waren er inmiddels iets meer èn ook al een stukje langer! Ik zette mijn bril op en verzekerde mezelf dat het niet door de weerschijn van het badkamerlicht kwam. Helaas, het gaat dan dus echt gebeuren… Door de verschillend gekleurde plukjes valt het nog niet echt op dat die paar witzilveren haartjes niet bij dat blonde plukje horen. Het is officieel, ik hoor nu bij de club van startende grijsaards. Misschien denk je nu dat je het met een beetje verf toch kunt verdoezelen. Dat is wel zo, maar ik wéét dat ze ertussen zitten.

Je zou er spontaan grijze haren van krijgen!
Na enig googelen leerde ik dat we ongeveer 100.000 haren op ons hoofd hebben. Deze haren gaan gemiddeld 3 ½  jaar mee. Haar groeit per maand zo’n 1 centimeter. Wanneer de pas ontdekte grijswitte haren net zo lang zijn als mijn andere haar weet ik niet precies, maar dat het staat te gebeuren is een feit.
Laat ik het maar positief zien, vanaf nu heb ik altijd wat blingbling bij me, ook zonder sieraden of andere glitter en glamour.
Hoe blingbling ben jij?