zondag 19 juni 2016

Single vond ’t zinvol (3)



 * Een sprong in het diepe* 


Na een korte zaterdagnacht begon de zondagmorgen in ons chalet al héél vroeg weer! Met 5 gezellige dames, een rij voor de badkamer en een flinke kop thee om de tijd te doden en bij te kletsen, wachtten we tot iedereen klaar was en vervolgens vertrokken we blijmoedig naar de zaal voor het ontbijt. We waren laat, maar er was nog wel iets te eten te vinden.
 
Wat ik voorheen niet zo snel zou doen ging nu eigenlijk automatisch: ik liep met m’n dienblad naar een tafel waar nog een plek vrij was. Niks “comfortzone”, gewoon praten met degenen die toevallig om je heen zitten.
Na het ontbijt was er een “sing-in”. Samen zingen schept een band… Leuk om tijdens het zingen eens om je heen te kijken, iedereen uit zich op een unieke, eigen manier. Ook op deze manier leer je anderen kennen.

De rest van de dag was tot op de minuut gevuld met allerlei activiteiten. Er waren 2 lezingen voor de gehele groep: “Lovetalk” en “Seksualiteit en intimiteit”. Na de lunch werd de cursus “zinvol daten” afgerond en werd er in groepen doorgepraat over alles wat er de afgelopen 3 keer is besproken.
 
Door de gesprekken elke dag in kleinere groepen te voeren, leerde iedereen weer een paar mensen beter kennen.
Een “afspraak” was min of meer dat je niet gedurende het weekend slechts met een paar mensen van alles zou gaan doen en vanaf de eerste minuut telefoonnummers en e-mailadressen uit zou wisselen, dus… toen het 16.30 uur was en iedereen ging inpakken om naar huis te gaan, werden er toch aardig wat adressen uitgewisseld.

Er waren enkele heren waar ik van dacht… “wie weet ooit eens een date”?
Ik heb mijn gegevens niet uitgewisseld, maar ben thuis wel gelijk op de site gaan kijken.
Eén van hen woonde toch wel erg ver weg en een volgende kon ik op de site niet vinden, dus wat nu?
Waar ik voorheen af en toe eens op de site rondkeek en zag dat een paar keer per week mijn profiel bekeken werd, begon ik nu wel enthousiaster te raken met zoeken. Dat ook anderen een stuk actiever bezig waren, bleek wel na enig “rondzwemmen”: 43 bezoekers op 1 dag had ik nog niet meegemaakt en dat ging ook de dagen daarna nog zo door.

Wat ik onthoud en meeneem vanuit dit weekend: nieuwe mensen leren kennen is makkelijker dan je denkt èn… minder ingewikkeld doen over een eerste date helpt misschien om iets vaker op stap te gaan. Een eerste date betekent niet meteen dat dé ware op de stoep staat, maar als je het al niet eens probeert gaat dat sowieso niet lukken.

Onderweg naar huis hebben we met drie visjes nog lang doorgepraat in de auto. Veel ervaringen delen we, maar andere momenten hebben we verschillend beleefd.

(Dit was deel 3, ik houd me aan de belofte dat dit de laatste column over het Valentijnsweekend was… :P )