zaterdag 18 juni 2016

Slippertje



Het is misschien niet helemaal wat je van me verwacht had. Eerlijk gezegd verbaas ik mijzelf ook. Hoog in het vaandel bij mij staan liefde en trouw. Hoe standvastig ik over het algemeen ook ben, vanaf vandaag is dat veranderd. Ik moet zeggen dat het me – na de eerste schok- prima bevalt, hoe verbazingwekkend het misschien ook mag lijken.

Het speelt al even, maar ik vond het niet zo nodig om het met je te delen. Ik dacht dat het je niet zou interesseren en daarom heb ik je er nooit iets over verteld. Ik ben erg tegen ontrouw, maar dit voelt niet als bedriegen. Omdat je iets begon te merken, zal ik het niet langer voor me houden. Of het jouw voorstelling van mij zal veranderen weet ik niet, maar laat het me in ieder geval uitleggen voor je je een mening vormt.
Zodra het eerste zonnestraaltje zich laat zien, begint het een beetje te kriebelen. Ik denk niet dat je dat herkent, maar de behoefte om mijn teennagels te lakken laait flink op. Ook wil ik dan m’n voeten goed verzorgd hebben zodat ze “zomerklaar” zijn. Vervolgens duik ik juist ín de kast in plaats van eruit te komen. Na even zoeken komen normaal gesproken meerdere soorten Birkenstock-slippers tevoorschijn. Hoogglans rood, mat paars leer en de limited-edition zilvergrijs met zwarte patronen.

Nu komt het moment dat ik mijn slippertje aan je wil uitleggen. Vanaf deze zomer zijn het niet langer alleen Birkenstock-slippers, maar houd ik meerdere opties open! Ik kijk nu ook naar flipflops, teenslippers, badslippers, Havaianas , teva’s, slippers van leer, kunststof, rubber, bamboe, houtvezels, gevlochten, met linten, vilten versiering, dierenprints, blingbling of juist heel simpel, duur en goedkoop, alles mag. Wat is het leuk om de slippertjes van deze wereld niet langer af te keuren, maar juist mee te doen! Hopelijk begrijp je het, want ik zal niet meer veranderen.

Vergeef me mijn wispelturigheid, maar ik kan je één belofte doen: ik zal je hierbij met de hand op mijn hart beloven dat ik nooit, maar dan ook nóoit zal overstappen op Croc’s.