zondag 19 juni 2016

Single vond ’t zinvol (2)


* Een sprong in het diepe*

De vrijdagavond van het Valentijnsweekend was begonnen!
Na de cursus was er direct een pubquiz in de feestzaal. Heel gezellig, want er waren groepjes gemaakt met wie je samen zou quizzen. Weer een manier om snel nieuwe mensen te leren kennen!
Na de quiz zou er nog een feest zijn met een DJ, maar toen ben ik er even tussenuit gegaan om mijn weg naar het chalet te zoeken, mijn bed op te maken en rustig rond te kijken.

In plaats van een kleine kamer met 2 stapelbedden van 3 hoog, zoals de kamer waar mijn koffer tijdelijk had gestaan, kwam ik terecht in een huisje met 3 slaapkamers, een huiskamer, keuken en badkamer.
De 4 andere visjes met wie ik het chalet zou delen hadden tot ca. 19.30 uur op mij gewacht, maar zoals in mijn vorige column al te lezen was, zat ik toen nog in de auto. ’s Avonds, toen ik weer terugkwam in de feestzaal, heb ik uiteindelijk kennisgemaakt met deze guppies. De rest van het weekend was het leuk om een “team” te hebben, zodat er altijd wel iemand in de buurt was die je net hebt leren kennen.
Toen ik even buiten bij de vuurkorf ging zitten, kwamen er 4 heren bij staan. Ik vond het leuk, maar wist me niet zo goed een houding te geven en merkte direct dat ik me een beetje terugtrok en niet zo ad rem en gezellig was als ik gedacht had.
Na nog een tijdje in de feestzaal ging ik naar het chalet terug, om bij te kletsen met de meiden die daar ook zouden slapen. Na al deze gezelligheid plofte ik moe maar voldaan in mijn bedje.

Zaterdagmorgen begon weer vroeg. Na een ontbijt met alle aanwezigen was het tijd voor het tweede deel van de cursus “zinvol daten”. Er werd verder gepraat over single zijn in de kerk, met voorbeelden, ervaringen en tips. Na de pauze die hierop volgde, was het tijd voor groepsgesprekken over de inhoud van de cursus. In groepjes van ca. 10 personen werden er ervaringen uitgewisseld en gesprekken gevoerd. En jawel: weer 9 nieuwe mensen ontmoet!

Vrijwel direct daarna volgde de lunch en de eerste workshop. Na een pauze van een paar minuten werden we geacht naar de tweede workshop te vertrekken. Je kan een boel over de conferentie zeggen, maar de dagen waren zó volgepland dat er geen activiteiten te weinig waren!
Na het avondeten was er een kerkdienst. Het was mooi om te ervaren dat zóveel mensen, met net zóveel verschillende belevingen van geloof zó’n eenheid konden vormen tijdens het zingen en luisteren. Na deze kerkdienst was er een feestavond met de mogelijkheid om spelletjes te doen. De band die de kerkdienst begeleid had, begeleidde ook deze avond, erg leuk!

Na weer een lange, volle, leuke en zinvolle dag plofte ik ook nu in mijn bed in het chalet. Benieuwd naar de volgende dag viel ik uiteindelijk in slaap…

(Binnenkort volgt nog een deel 3, want alle ervaringen en belevenissen blijken zelfs teveel voor 2 columns te zijn. Daarna beloof ik niet langer over het weekend te schrijven :D )