maandag 25 februari 2013

Waar is m’n liefste lijstje heen?!


Handtas; check.
Agenda; check.
Portemonnee; check.
GSM; check.
Sleutels; check.
To-do-list; eeuh… hellup!!!

Zonder lijstje ben ik momenteel nèrgens! Er moet deze weken zóveel gebeuren in zó weinig tijd, dat ik alles maar opschrijf, om niets te vergeten. Afstrepen wat gedaan is ziet er prettig uit, want dat geeft visueel het signaal af dat alles wel gaat lukken. Dat wil zeggen, wanneer je dat lijstje daadwerkelijk in handen hebt en erop kan schrijven en afstrepen.

Waar is mijn liefste lijstje heen?

Okee, rustig aan… Wat weet ik nog uit mijn hoofd?


De 26 rapporten moeten worden afgemaakt, de dossiers moeten afgerond worden, alle toetsen ingevoerd in het leerlingvolgsysteem, de groepsplannen geëvalueerd en bij de intern begeleider ingeleverd.

De stagiaires die afscheid nemen moeten ook nog een leuk cadeautje en een boekje met tekeningen van de kinderen krijgen. De materialen, tafels, stoelen en kasten hebben de jaarlijkse sopbeurt hard nodig, de laatste ouderavond staat voor de deur, groep 8 neemt afscheid met een musical en een feestje voor ouders en collega’s en de hulpouders worden bedankt met een feestje. Ja hoor, daar gaan al weer 4 vrije avonden!

Verder zou het wel prettig zijn om m’n huis weer eens grondig te soppen, de ramen te zemen en op te ruimen, maar daar heb ik al helemaal geen tijd voor. Dat komt over 2 weken wel weer en dan dubbel grondig.

Na mijn overvolle werkweek staat op zaterdag de jaarlijkse slot-barbecue met alle jongeren waar ik het hele jaar actief leiding aan geef op de agenda. Overdag daarvoor de boodschappen doen, ’s avonds alles klaarzetten en gezellig eten met zo’n 60 mensen. Vervolgens opruimen en laat mijn bed in.

Op zondag naar de kerk en ’s avonds met een stel vrienden meerstemmig voor de zóveelste keer de liedjes oefenen die we tijdens de kerkdienst zullen zingen voor twee andere vrienden die volgende week trouwen.
Maandagavond een vergadering over de inhoud van de kampweek met alle jongeren begin augustus.

Misschien was het je nog niet opgevallen, maar de afgelopen 2 weken haalde ik (a.k.a Miss Fish) mede door alle drukte de columndeadline niet, al stond “column schrijven” toch ook echt op mijn lijstje.

Nu opschieten, want ik moet de deur uit. De laatste happen van mijn beschuitje etend en het laatste scheutje koffie naar binnen gietend, loop ik via de eettafel langs de stapel post. En jawel… daar ligt mijn liefste lijstje! Die heb ik daar gisteren achtergelaten omdat ik begonnen was met het ordenen van de rekeningen, bankafschriften, kaarten en kranten.

Het lijstje verdwijnt linea recta in mijn tas, ik trek mijn jas en schoenen aan, sluit de deur (ja, die met die nieuwe –hufterproof- deurkop!) en loop naar mijn werk.

Het is pas 8 uur, maar het voelt alsof ik er al een dag op heb zitten.
Dit moet toch anders kunnen?

Mijn to-do-list voor vandaag:
1)    laat alle lijstjes liggen waar ze liggen
2)    adem in …
3)    adem uit…