maandag 25 februari 2013

Putjes, postzegels en pindakaas




 Warm en gezellig, die dagen rond kerst en naar het nieuwe jaar toe. Met een goed boek voor mijn nieuwe haard en kaarsjes aan door het hele huis, voel ik me heerlijk thuis.

Daar waar ik alle kerstkransjes, warme chocolademelk met slagroom en overige kerstlekkernijen heb laten passeren en ik ook niet uit de band zal springen met de oliebollen en appelflappen, lijkt het erop dat mijn vriendje cellulitis zich daar niets van aan trekt. Sinaasappels zijn heerlijk, maar niet als bijnaam voor de huid van je dijen en achterste.

Die sinaasappelhuid zal de komende weken trouwens niet afnemen, wanneer ik steeds binnen blijf zitten omdat het buiten toch wel erg fris is, of omdat ik weer een uurtje nieuwjaarskaarten heb zitten schrijven. Vooruit dan maar, met de feestdagen mag er wel een putje hier of daar door de vingers gezien worden. Ik ben niet zo van de goede voornemens, maar laten we het fenomeen “putjesverminderen” dan toch maar vastleggen als doel voor het nieuwe jaar.

Tijdens het verwoed schrijven en versturen van goede wensen voor 2012, merk ik hoe waardevol ik een “echte” kaart toch vind, al worden die grappige, lieve of mooie digitale varianten zeer zeker gewaardeerd.


Zoals je kon lezen, ben ik dus nog van de handgeschreven kaart met een persoonlijke wens. Nadeel hiervan is, dat je veel langer bezig bent met schrijven dan wanneer je een en dezelfde digitale kaart aan iedereen uit je e-mail adresboek verzendt met één druk op de knop.

Andere nadelen kunnen zijn dat je in de bittere kou je stapel enveloppen moet dumpen in een overvolle brievenbus met verkleinde openingen. Ook kan het voorkomen dat je er halverwege alle noeste arbeid achter komt dat je minder postzegels dan kaarten hebt, of dat je het nieuwe adres van je studievriendin en haar man kwijt bent.

Omdat ik met die enorm lange rijen bij de kassa’s van mijn favoriete supermarkt geen zin had om achteraan te sluiten, bestaat mijn lunch uit het enige voedsel dat direct binnen handbereik is tijdens het schrijven van de kaarten; crackers met pindakaas.

Moraal van dit verhaal?

Ik wens jullie een prachtig 2012, met een minimum aan putjes, voldoende postzegels en méér dan alleen pindakaas in huis.

Maak er een mooi jaar van!