maandag 25 februari 2013

Echt vandálig!



 Na een lange werkdag, het doen van boodschappen, koken en ’s avonds een vergadering met de jongerenleiding van mijn gemeente kom ik rond 23.00 uur thuis. Al zoekend naar mijn voordeursleutel bekruipt mij een vreemd “hier-klopt-iets-niet…”gevoel.

Wanneer ik beter kijk, zie ik dat mijn mat verwisseld is met die van mijn buurvrouw, maar vooral ook dat mijn deurknop gesloopt is! Er steekt een kale schroef naar buiten, die zó goed bevestigd zit, dat deze gelukkig niet heeft losgelaten. De deurknop zelf is in geen velden of wegen te bekennen.

Mijn slot is nog wel intact, maar ook daar is aan gerommeld, getuige de afdruk van een schroevendraaierpunt aan de zijkant. Met de sleutel in het slot trek ik aan de brievenbus, ter vervanging van de deurknop. Eenmaal binnen vraag ik me af wat ik nu het beste kan doen.

Er is niemand binnen geweest, maar dit vertoon van onverschillig vandalisme, of zelfs toch een poging tot inbreken kan ik op zijn zachtst gezegd NIET waarderen!


Ik sluit de voordeur en achterdeur goed af, zoals altijd en ga naar bed. De volgende dag word ik direct weer bepaald bij mijn gemolde deur, want meteen wanneer ik naar mijn werk vertrek, moet ik enkele capriolen uithalen om mijn deur goed te sluiten.
’s Avonds weer thuis trek ik de stoute schoenen aan en bel bij wat buren aan. Na enig rondvragen is er niemand die iets gezien of gehoord heeft, dus daar kom ik niet verder mee.

Ik ga binnenkort maar een nieuwe deurknop en een extra pinslot kopen, want wat moet je anders?

Enkele dagen later blijkt dat er bij mijn broertje is ingebroken. Daar is weinig weggehaald, maar vooral véél troep gemaakt en gesloopt. Waar moet het heen met deze wereld?!

Ik vind het echt vandálig!