zondag 19 januari 2014

Hart zingen!


Gedachteloos, vervolgens met m’n hoofd en tenslotte met m’n hart… Wat kan een enkel zinnetje je soms ineens wakker schudden, zeker als het verpakt zit in een prachtige melodie! Pas hoorde ik een lied, dat ik in eerste instantie wel wat “over the top” vond qua tekstgebruik. Gedurende de week kwam ik er achter dat ik wel heel vaak eenzelfde melodietje neuriede, bijvoorbeeld op weg naar mijn werk, tijdens het koken en -heel cliché- ook onder de douche. Het bleek de muziek te zijn van het nummer dat ik zo overdreven vond. Ik heb de tekst meermaals doorgelezen, zodat ik me zeer bewust werd van de betekenis van de woorden. Door het vervolgens te zingen, zakte alles naar mijn hart en door die combinatie van hart en verstand ervaar ik nu weer dat er niets groter is dan Gods liefde, kracht, genade, steun, begrip en leiding. Bijzonder!

Ik loop nu niet alleen neuriënd door het pand, maar zelfs met volle overtuiging galmend. Wat kan zingen tot eer van Hem en tot bemoediging van jezelf soms toch heerlijk zijn! En vind je dat je stem niet mooi is, dat je niet muzikaal bent, geen maat kan houden of je onzeker voelt? Mijn mening: “als je met je hart zingt, is het nooit vals…” :D
Waarschijnlijk nieuwsgierig geworden om welk lied het gaat, heb ik dat hieronder weergegeven.

“Stil, mijn ziel wees stil
en wees niet bang
voor de onzekerheid van morgen.
God omgeeft je steeds.
Hij is er bij,
in je beproevingen en zorgen.

God, U bent mijn God
en ik vertrouw op U
en zal niet wankelen.
Vredevorst, vernieuw een
vaste geest binnen in mij
die rust in U alleen.
                                                                                                                                                                 Stil, mijn ziel wees stil
en dwaal niet af,
dwars door het dal zal Hij je leiden.
Stil, vertrouw op Hem
en hef je schild tegen de pijlen van verleiding.
                                                                                                                                                                                                                                              God, U bent mijn God
en ik vertrouw op U
en zal niet wankelen.
Vredevorst, vernieuw een
vaste geest binnen in mij
die rust in U alleen.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       Stil, Stil, mijn ziel wees stil
en laat nooit los
de waarheid die je steeds omarmd heeft.
Wacht, wacht op de Heer
de zwartste nacht
verdwijnt wanneer het daglicht doorbreekt”                                                                                                                                                          
God, U bent mijn God
en ik vertrouw op U
en zal niet wankelen.
Vredevorst, vernieuw een
vaste geest binnen in mij
die rust in U alleen.
- Ik rust in U alleen -

Opwekking - 717 Stil, mijn ziel wees stil ©

Zing hard, maar zing vooral hart <3 !