zondag 19 januari 2014

Compleet van de kaart!



“Prettige kerstdagen en een gelukkig Nieuwjaar”
Het staat vrijwel op alle voorgedrukte kerstkaarten. Dit wordt steeds vaker afgewisseld met andere teksten, en meestal schrijven mensen er zelf ook iets bij. Ben je nog ernstig op zoek naar teksten, dan volgt hieronder een greep uit wat mensen op hun kaarten aan mij schreven. De kaarten met “prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar”  en dan de naam van de mensen die de kaart stuurden, is ook dit jaar tot nu toe het grootste aantal. Verder vond ik ook:

“Merry X-mas and a happy newyear!”
“Lieven juf, ik moes van me moeder een kaart schrijven. Vijna vakantie en tot 2014. X”
“Groet van Johan, nr. 67”
“Lieve kerstgroeten en een mooi Nieuwjaar gewenst”
“Prettige kerstdagen en een gezegend 2014”
“Alvast fijne dagen en in januari kom ik ff een bakkie doen”
“Hele fijne feestdagen en een prachtig 2014 toegewenst!”
“Hey Miss Fish, We willen je bedanken voor je bijdrage van afgelopen jaar. Daarnaast wensen we je fijne kerstdagen en een Funky Nieuwjaar!”
“Het verleden is geweest, de toekomst moet nog komen, geniet dus van het nu!”

Vol verwachting klopt mijn hart, ligt er straks iets op mijn mat…?

 
Het is toch wel erg leuk als het een keer geen krant of rekening is, maar de post van iemand die even aan jou gedacht heeft. Ik hou ervan!
Via mail, Facebook en Twitter stromen de goede wensen binnen, maar de charme van een echte kaart kan mij zeer bekoren!
Daar hangt wel een dilemma mee samen, want hang je ze op of zet je ze neer? En wat doe je na de feestdagen met die kaarten?

Als je wat laat bent met sturen, dan kun je ook pas ná de kerstdagen je kaarten versturen en er iets leuks of liefs opschrijven voor het nieuwe jaar. Jij komt goed weg met het feit dat je te laat was en je dierbaren ontvangen toch een kaartje. Maar ja, wie stuur je een echte kaart, wie mail je iets aardigs en wie stuur je helemaal niets?

En… stuur jij dit jaar via de brievenbus of de mailbox je goede wensen, of sla je een jaartje over? PostNL verwacht dit jaar zeker 145 miljoen kerst- en nieuwjaarskaarten te bezorgen! Hoeveel daarvan hun weg naar jouw huis vinden, is nu nog een verrassing, nog lang niet iedereen heeft z’n kaarten gepost.

Alle leden van Funky Fish een persoonlijke kaart sturen gaat me niet lukken, maar ik wil jullie wel iets wensen: “I wish you all a Fishy Christmas and a Funky newyear”
Tot volgend jaar!