donderdag 7 mei 2015

“Psalm 151”





Soms is inspiratie ver te zoeken, maar soms  wil je ineens zoveel tegelijk zeggen, zingen, voelen en delen dat je gedachten sneller gaan dan je kunt schrijven!
Zo’n moment had ik laatst, toen er van alles tegelijk op mijn pad kwam. Mooi, blij, moeilijk, verdrietig, zorgelijk, bijzonder. 


Ik kan nu dankbaar zijn voor alles, hoe raar dat misschien ook klinkt. Voor de mooie dingen is danken makkelijker dan voor de moeilijke dingen. Wat helpt, is de wetenschap dat misschien niet al mijn wensen uitkomen, maar dat mij gegeven wordt wat ik op dat moment blijkbaar nodig heb. Hoe ingewikkeld het leven soms ook is, ik geloof dat je met de beproeving ook de kracht krijgt om er mee om te gaan en het te kunnen dragen.

Wat ik schreef was een stukje van mijn hart op papier:
“Hoe groot bent U, mijn God, mijn Vader
Zoveel om te danken, maar geen woorden genoeg
Mijn loflied voor U is niet te stoppen
Ik dank U voor alles, Uw genade draagt mij

Hoe mooi is het leven, nu ik het deel met U
En wanneer ik het niet meer weet, bent U daar
Dan geeft U kracht en wijsheid
U leidt wanneer ik lijd, Uw trouw is onmetelijk groot

Blijdschap, goedheid, vreugde, vrede
Mijn hart juicht voor U, als ik lach, als ik huil
U ziet mij, U hoort mij en maakt mij bijzonder
U weet wat ik nodig heb en U zorgt voor mij

Leer mij geloven, leer mij leven, leer mij U te volgen
Leer mij Uw liefde, leer mij delen, leer mij U vertrouwen
Leer mij de waarheid, leer mij luisteren, leer mij bidden
Leer mij rust, leer mij wijsheid, leer mij dankbaarheid
Amen”
 
Heb jij ook een “Psalm 151”?