donderdag 7 mei 2015

“Als je het niet meer trekt… moet je duwen!”




De afgelopen tijd ging er bij Miss Fish thuis het een en ander kapot. De vaatwasser en de ovenfunctie van de combimagnetron waren al eerder opgehouden met werken, maar nu hielden ook de CV-ketel, de magnetronfunctie en de wasmachine het voor gezien.

Na enig speuren op internet bedacht ik welke apparaten me wel geschikt leken en zo bestelde ik allereerst een CV-ketel, met monteurs erbij, om het gevaarte op te hangen en aan te sluiten.
De oude ketel was inderdaad volledig de pijp uit en het vervangen werd door twee vrij vakkundige heren uitgevoerd. Ze deden er wel enorm lang over en moesten nog een keer terugkomen om iets af te maken. 

Nu, enkele weken later, zie ik af en toe een drupje aan een slang hangen en ik vraag me voorzichtig af hoe dit komt, of het kwaad kan en of ik de heren monteurs nog eens moet bellen…


De combi-oven, de wasmachine en de vaatwasser bestelde ik allemaal bij dezelfde winkel, die hoge kwaliteit en lage prijzen belooft. Deze apparaten, samen met bezorg- en inbouwkosten, slaan een aardig gat in de reserves van Miss Fish, zeker als je bedenkt wat de ketel en het aansluiten dáarvan al gekost heeft.

26 maart:
Vandaag is de levering van de wasmachine, oven en vaatwasser. Ik heb de bezorgtijden opgezocht en die kunnen niet specifieker dan in blokken van twee uur worden aangegeven. Dat wordt dus de hele morgen thuisblijven. Drie kwartier ná de afgesproken tijd komen er twee mannen het één en ander binnen zetten. De oven sluit ik uiteindelijk zelf aan en de wasmachine wordt door hen gedaan. Op maximaal 1 cm. past de vaatwasser niet!  De heren sluiten hem wel deels aan en zeggen dat ik het bedrijf moet bellen of er een afdekplaat voor dit apparaat is, zodat het bovenblad verwijderd kan worden en het wel gaat passen.

Tot nader order wordt alles zó midden in de keuken achtergelaten. (Met andere woorden: zoek het maar uit, wij moeten naar een volgende klus)
Wanneer ik daadwerkelijk de klantenservice bel, laten ze me fijntjes weten dat dit model vaatwasser niet beschikbaar is met een afdekplaat. Wat blijkt: de heren Bezorg en Aansluit hebben dus uit hun nek staan lullen en ik heb het als een beleefd en naïef miss Fishje geaccepteerd.

Ik bel nogmaals met de klantenservice en uiteindelijk krijg ik het voor elkaar dat de bestelling telefonisch veranderd wordt.

3 april:
Vandaag wordt de vaatwasser omgeruild voor een passend exemplaar.  Deze heer is ook ruim een half uur later dan dat blok van 2 uur belooft. Nu is er een meneer in z’n eentje, die zegt dat hij het niet komt inbouwen, maar alleen komt afleveren ("dat is niet voor de afdeling aflevering, en ik ben niet van de afdeling installatie")

De mevrouw die ik vorige week aan de telefoon had, heeft niet op de order aangegeven dat er ook moest worden ingebouwd! Ik heb er wel voor betaald, dus...
Omdat ik na een vervelende val met een geblesseerd been nog niet zelf kan sjouwen of bukken, kan ik niets zelf aansluiten en daarbij gaat het me om het principe: ik wil krijgen waar ik voor betaal.

Als ik weer de klantenservice bel, krijg ik een man aan de telefoon die met me afspreekt dat vólgende week echt alles goed gaat komen.


9 april:
Er komen 2 mannen binnen. Ditmaal zijn ze met lege handen, dus je zou denken dat ze weten dat ze komen voor een apparaat dat al aanwezig is in het huis.
Wat ik hoor: "Hee, dat is een inbouwvaatwasser! Wij zijn niet van de afdeling installatie. Waarom staat daar niets over op de bon?!”

Verder zijn ook zij al meer dan een half uur te laat. Je blijft er 2 uur voor thuis en dan nog niet op tijd.
Nu wordt mij telefonisch beloofd dat er volgende week (18 april) ècht iemand van de goede afdeling langs komt.
Ben ik te beleefd dat ik er – inmiddels al voor de VIERDE keer wel duidelijk, maar niet onvriendelijk iets van zeg, maar vervolgens wel weer een week wacht? Ondertussen wordt dat dan wel de 4e dag dat ik thuis moet blijven.


* zucht*

Morgen is dé dag, ik ben heel benieuwd of dan eindelijk het hoofdstuk vaatwasser gesloten kan worden!