zondag 12 mei 2013

Klik



Wanneer weet je of het klikt? Ik weet wel wanneer het niet klikt en ook wanneer het een beetje klikt, maar dé klik is al weer een hele poos geleden.
Komt het door mij en laat ik tegenwoordig niemand meer dichtbij genoeg komen om te klikken, of klikt het niet wederzijds? Ik weet het eventjes niet meer. Iedereen om mij heen lijkt te weten hoe ik mister right kan vinden… “Je moet wat vaker de deur uit”, “ga een cursus volgen”, “ga eens mee met een uitje van een internetsite”, “ik heb nog wel een vriend”, “kijk eens rond bij vrienden van vrienden op Facebook” en zo kan ik nog wel even doorgaan. Goede ideeën, maar de realiteit is dat ik ook via deze manieren geen klik gevonden heb.

Dé klik komt er niet alleen door uiterlijk of alleen door praten. De klik komt er niet alleen door luisteren of alleen door een leuke date. De klik komt er niet alleen door te weten wat voor werk je doet, wat je gelooft of alleen door gedeelde interesses. Wanneer vind je de juiste combinatie van dit alles? En dan het volgende punt: vind je dan alleen de aandacht die je krijgt leuk, of is de bewuste persoon echt degene met de “wow-factor”?


Nogmaals, ik ben er niet uit hoe het werkt. Het is geen trucje, geen “Sound of Music” meets “Alles is liefde”.
Verdrinken in bijzonder mooie ogen, zwijmelen door alleen die stem te horen, gesloten ogen en een voetje dat naar achter onder een mooie jurk omhoog komt bij een eerste kus… Bij wie is het zo gegaan? Ik ben niet cynisch, maar realistisch, al lijkt het me soms toch wel erg leuk om weer als droom het idee van liefde te hebben uit de tijd dat ik een klein meisje was en alle prinsen van Disney mijn voorbeeld van de ideale man waren.

Vraag jij je wel eens af wat er ooit zo klikte tussen jou en je toenmalige liefde? Was het die stralende lach of peinzende blik?
Volgens mij gaat het goed wanneer je je menselijk opstelt, en niet enorm je best doet het ideale persoontje te worden waar de ander misschien niet eens op zit te wachten. Niet nep en onzeker, maar laat je echte innerlijk zien! Een grapje of onhandige actie toont meteen hoe je in het leven staat.
De vlinders in je buik, waar zijn ze gebleven?
Het voorjaar komt er aan, stof jij ook je vlindernetje even af…