donderdag 13 februari 2014

Allerliefste Valentijn
















Allerliefste Valentijn,


Je weet niet wie ik ben, en ik denk dat ik dat nog maar even zo laat. Ik heb je nog niet zo vaak “live” ontmoet, maar ik vind je leuk genoeg om je een kaartje te sturen.

 (“… Je hebt niet in de gaten, wat je allemaal met me doet, dat kun je ook niet weten, ik heb je pas een keer ontmoet, en toen heb je mij misschien niet eens gezien…. Ik moet het toch proberen, ik weet alleen niet hoe. Niet langer verlegen, ik wil, ik zal, ik ga naar je toe! Er was een donder, een bliksem, een slag toen ik je zag. Ik ben veranderd, een ander, sinds die ene lach.……”
 
Met dank aan Guus©!)


Bovenstaande songtekst is wel wat over the top, dit voel ik nog allemaal niet. Wat zou het leuk zijn als dat er ooit van zou komen! Liefde is zo’n woord dat volgens mij te vaak en te vroeg gebruikt wordt, en daardoor misschien wat van zijn waarde verliest. Ik ben niet verliefd en ik hou ook niet van je. Daar zou ik je beter voor moeten leren kennen en of dat ooit gaat gebeuren weet ik niet.


Een anonieme brief is ook wel veilig voor mij, ik kan niet afgewezen worden, omdat je niet weet wie ik ben.
Opsturen zal trouwens nog lastig worden, want ik ken alleen je voornaam en weet niet eens of je wel echt zo heet. Laat staan dat ik je achternaam weet. Hoe geavanceerd internet tegenwoordig ook is, met alleen een voornaam naar een adres zoeken gaat niet echt lukken. Daarom plaats ik deze brief maar zelf op het wereldwijde web. Misschien lees je dit niet en schrijf ik dit in het luchtledige, maar lees je dit wel, dan schrijf ik nog mijn echte naam niet onder deze brief. Dat anoniem blijven kan makkelijk, omdat ik hier een synoniem gebruik.

Mocht het je op een of andere manier toch lukken om te achterhalen wie ik ben, dan weet ik nog steeds niet of jij mij ook leuk vindt. Ik kom er nooit achter of je weet wie ik ben, zolang je niet reageert.
En reageer je wel, maar anoniem of synoniem, dan weet ik nóg niet of JIJ het bent!

Wat is geen-verliefdheid-maar-een-voorzichtige-mate-van-leuk-vinden toch lastig.

Ik begon deze brief met “allerliefste Valentijn”, maar hoe zal ik deze brief besluiten? Ik ken je niet goed, dus “veel liefs”, “100 kusjes”of “een knuffel” is wel erg amicaal.
“Hoogachtend” of “De mazzel!” is het ook niet helemaal.

“Hartelijke groeten” dan maar?

Miss Fish (a.k.a. Valentina )